Загальна інформація

Згідно Розпорядження Кабінету Міністрів України та Наказу Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України на базі Вищого навчального закладу «Херсонський державний морський інститут», який ліквідується, створено новий вищий навчальний заклад Херсона - Херсонська державна морська академія (ХДМА).

далі >>>

Морській академії довіряють найсильніші абітурієнти

  З 12 липня розпочалася вступна кампанія до вищих навчальних закладів України. Мабуть, більшість випускників шкіл уже визначилися, чим хочуть займатися в дорослому житті, можливо, обрали й вищий навчальний заклад, в який збираються подати документи. Інші все ще можуть вагатися та переглядати перелік спеціальностей у вишах. Одне можна сказати напевно – щоб не помилитися, дійсно варто не поспішати та ретельно промоніторити список вишів. Адже треба обрати надійний і авторитетний, який має високу оцінку експертів, випускників, роботодавців не тількив Україні, але й за кордоном.

 

  Херсонським абітурієнтам в цьому плані пощастило, адже не потрібно їхати за тридев’ять земель, щоб навчатися в одному з найкращих навчальних закладів – в нашому обласному центрі є такий виш. Це Херсонська державна морська академія, якою вже більше двох десятиріч керує Володимир Ходаковський. Цей виш давно закріпив за собою високий імідж не тільки серед вищих навчальних закладів країни, але й Європи. Більше того, Академію як лідера морської освіти знають і поважають найбільші судноплавні компанії світу. Це підтверджує затребуваність випускників ХДМА як спеціалістів (за підсумками навчання випускники Академії 100% працевлаштовані), інтерес до вишу інвесторів та співпраця з міжнародними компаніями (загалом за 10 років співпраці з 18 компаніями-партнерами інвестовано в навчально-тренажерну базу Академії понад $ 29 мільйонів. Реалізовано 12 інвестиційних проектів).

  ХДМА довіряють найсильніші абітурієнти. Доказом цього є дослідження вступної кампанії за 2016 рік Аналітичного центру Сedos (незалежний, позапартійний, некомерційний центр досліджень). Як зазначають його експерти, успішність кожного вищого навчального закладу під час вступної кампанії варто оцінювати за багатьма показниками, а не якимось одним. Аналітичний центр Сedos визначив рейтинг університетів за трьома параметрами: рівень знань, рівень вмотивованості та кількість зарахованих. Кількість прийнятих студентів оцінювали, зважаючи на розмір самого ВНЗ. Після підрахунку був сформований рейтинг, у першу десятку якого потрапила й Херсонська державна морська академія. Так, найвищі місця посіли Києво-Могилянська академія, Київський університет імені Тараса Шевченка, Херсонська державна морська академія, Київський лінгвістичний університет та інші. Докладніше про дослідження можна дізнатися на сайті www.cedos.org.ua/uk/osvita/vybir-abituriientiv-2016-roku-kilkist-ta-iakist. Також інформацію по рейтингу опублікував «Урядовий кур’єр».

  «Не раджу зважати на рейтинги «Топ-200» чи «Компас», хоч, гадаю, останній уже й не роблять», – розповів «Урядовому кур’єру» освітній експерт Єгор Стадний.

  За його словами, рейтинг «Топ-200 університетів» має вади з індикаторами, на основі яких він складений, та з джерелами інформації. «Зокрема, не впевнений, що кількість професорів, доцентів, докторів і кандидатів наук – це атрибут якості університету». «Компас», який укладали на основі опитування роботодавців, враховував думку найбільших компаній, переважно сконцентрованих у столиці, що, відповідно, не охоплювало більшу частину українського ринку праці.

  «На жаль, більшість українських університетів не пропонують якісної освіти. З одного боку, це неприємно, з іншого – полегшує вибір. Тут застосовуємо відомий усім школярам метод відкидання неправильних відповідей: тобто, якщо університет просякнутий корупцією, хабарництвом, плагіатом, ми його навіть не розглядаємо», – прокоментував «УК» Єгор Стадний.

  З гордістю за Херсонську державну морську академію можна сказати, що в таких темних справах ВНЗ не значиться. Доказом цього є незаперечний факт – ХДМА немає у переліку вишів, де зафіксовано випадки здирництва й недбальства. Ці дані зібрані на сайті моніторингу порушень прав викладачів і студентів: www. profrights.org, інформацію для якого експерти беруть із реєстру судових рішень та із сайтів правоохоронних органів. У рідкісних випадках розміщується й інформація, яку надають самі користувачі, але таке, за словами Єгора Стадного, буває нечасто, бо потрібна серйозна доказова база. Наприклад, випадки хабарництва на сесії треба продемонструвати на відео. Нині
в базі ресурсу зареєстровано майже 200 тяжких порушень на кшталт здирництва й понад дві сотні випадків недбальства, пише «Урядовий кур’єр».

 

Що значно вирізняє ХДМА серед інших вишів?

  Завдяки якісному освоєнню іноземних і національних інвестицій в ХДМА, за оцінкою іноземних компаній, навчально-тренажерна база академії нині краща в Європі.

  ХДМА має досвід експериментальної роботи національного та світового рівнів: за дорученням МОН розроблено курс ММР (Менеджмент морських ресурсів) і запроваджено в освітній процес усіх морських навчальних закладів України. Також започатковано проект якісно нової організації практичної тренажерної підготовки курсантів до несення вахти на суднах морської індустрії «ХДМА – Судно віртуальної реальності».

  В ХДМА впроваджено комунікативний підхід з вивчення іноземної мови. 20 років потому ректор Володимир Ходаковський провів революцію у стінах закладу – студентів з першого курсу почали навчати англійській мові щодня. Враховуючи потреби роботодавців, було запропоновано вести цю роботу за комунікативним підходом. Як результат, у судноплавних компаній стосовно питань володіння англійською мовою немає жодних претензій до курсантів ХДМА та випускників.

  Академія першою серед інших навчальних закладів країни розпочала проект – підготовка молоді із Південної Азії з першого курсу навчання на англійській мові. За перший рік за проектом «Південна Азія» запланували 60 місць на факультетах судноводіїв і судномеханіків. Взагалі в ХДМА у 2016–2017 навчальному році серед 6980 осіб навчався 51 іноземний студент із Камеруну, Нігерії, Португалії, Єгипту, Сирії, Пакистану та інших країн світу.

  Академія за наказом Міністерства освіти впровадила та реалізує пілотний проект щодо компетентнісного підходу до підготовки фахівців в галузі морської освіти України.

  На виконання вимог Міністерства освіти рішенням вченої ради введена в дію накопичувальна рейтингова система оцінювання якості знань курсантів за 100-бальною європейською системою. З метою упередження корупційних дій, більш об’єктивної оцінки знань курсантів, екзамени й заліки приймали комісії з 2–3 осіб (викладачів кафедр). Вчена рада академії прийняла рішення проводити екзамени у формі обов’язкового незалежного комп’ютерного тестування.

  Херсонська державна морська академія підписала угоду про створення Міжнародного морського кластера «Палата ІТ-ОПМ» (Палата ІТ-освіти і підготовки моряків) при ХДМА. В Кластері закладені довгострокові інтереси іноземних крюїнгових і судноплавних компаній морської індустрії. В числі засновників Кластера – 17 учасників іноземних компаній, наукові установи і національні підприємства соціального спрямування.

Олеся ЛУНІНА,

фото з архіву академії

Наказ МОНУ № 1503л від 01.12.2016 р.